Bli mer närvarande. Medveten. Hantera motgångar bättre. Öka uppmärksamhet & fokus.
Skapa balans & motståndskraft.
Yoga hjälper dig att öka din styrka och rörlighet, flexibilitet och uthållighet, både i kroppen och sinnet. Du lär dig hantera stress och kan rehabilitera och återhämta dig från skada eller sjukdom med hjälp av yoga.

Det enda du behöver är dig själv precis som du är.

Idag finns det många olika typer och stilar av yoga och kan uppfattas som allt från en skön stretch till mer flummigt hokuspokus. Och det kanske kan vara både och, beroende på vad ditt syfte med yogan är?
Vill du bygga styrka? Bli rörligare? Lugnare? Mer närvarande? Klarare i sinnet? Minska smärta? Minska stressreaktioner? Landa i din inre kraft? Andas djupare? Stå på händer?
Yogan som praktik har otroligt många verkningsområden och det är vad du vill som styr inriktningen.

Yoga bygger på gammal filosofi och ordet yoga betyder ”att förena”. Det som vanligtvis menas är att förena kroppen och sinnet, och ibland även sitt inre medvetande med ett högre medvetande.
Alltså att vara på samma ställe med kroppen och sinnet samtidigt och vara närvarande i det du gör.
Genom att kombinera fysiska rörelser (asanas) med andetaget samt avslappning och meditation i olika former skapas utrymme för en ökad fysisk och psykisk hälsa. Utökad närvaro. Lugn. Motståndskraft.
När rörelse och andetag kombineras medvetet skapar vi en närvaro som kan upplevas som meditativ. Du ökar din kroppsmedvetenhet och kan upptäcka olika saker, exempelvis att du har svårt att ta djupa lugna andetag när jag andas in, talar det om för mig att jag kanske andas för ytligt och snabbt till vardags? Springer jag ifrån något?

Vill du istället andas lugnare? Vara mer närvarande, lugn? Gladare?

Här får du tillgång till olika typer av yoga och i vissa fall i kombination med andra smarta rörelse- och träningsövningar, beroende på de behov och målsättningar du har.
Som osteopat och coach finns en djupare förståelse för kroppen och sinnet vilket alltid finns med oavsett vilken typ av yoga du praktiserar och om det sker privat eller i grupp.